Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.10.2007 12:33 - ПРИКЛЮЧЕНИЯ С БАНКИ [22.10.2007]
Автор: zaprehoda Категория: Бизнес   
Прочетен: 3872 Коментари: 4 Гласове:
0

Последна промяна: 22.10.2007 12:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Стигнах миналата седмица дотам, че тръгнах по банки да търся пари за ремонт на една стара фабрика, в която се бяхме настанили.

От банката, към която се обърнахме първо, отказаха да четат дебелия ни бизнес план, пълен с красиви идеи, а поискаха да си заложим стоката.

Което и направихме.

Описахме какво имаше в склада и предадохме списъка – недоумявайки  как за залог може да служи нещо, което постоянно се върти.

От гледна точка на банката обаче можело.

На другия ден в склада се появи една жена, каза че е кредитна инспекторка и започна да бърка в чантата си.

За миг помислихме, че ще извади нашите пари и ще ни ги връчи.

Тя обаче извади два големи катинара и попита къде е залогът, за да го  заключи.

Гледахме като ошашавени и не можехме да проумеем. Че то от оборота на стоките, които трябваше да бъдат заключени, щяхме да си връщаме кредита.

Освен това повечето стоки бяха с някакъв срок на годност и не след дълго щяха да се развалят.

Започнахме да обясняваме, че предложението на банката е просто абсурдно.

Тогава жената предложи цялата стока да се премести в някакъв склад на банката в другия край на града и всеки ден оттам да теглим по толкова, колкото ще продадем през деня. Днес – тенекия сирене, две кори яйца и три кашона кисели краставички – примерно.

След дълги кандърми накрая си получихме парите на доверие.

Върнахме ги в в срок и теглихме нов заем. След това отново.

Станахме клиенти, облечени с доверие. Даже банката ни покани да участваме в разпродажбата на някои от стоките, които бяха прибрани в нейния склад като залог.

Беше пълно с боклуци. Единственото нещо, което взехме, бяха няколко чувала с изолирбанд. Оказа се обаче, че той не става за нищо и го върнахме.

Последният кредит теглихме на 2 май 1996 година.

Три дни по-късно банката фалира.

Ние обаче си погасявахме вноските по график, парите приемаше някакъв дежурен и ги заключваше в една голяма каса.

Беше започнала голямата инфлация и след броени дни те се обезценяваха. Но едва ли някой се тревожеше от това.

По това време срещнах един познат, който беше назначен за управител на една друга фалирала банка. Похвалих се, че си връщам кредита съвсем честно.

Той ме изгледа така, както се гледа идиот, и ме попита дали имам акъл в главата...

Така и така стана дума за кредите – още няколко истории.

Първият път се пробвахме още през 1991 година. Въртяхме дребна търговийка на панаира, което вече описах, бизнесът вървеше и ми трябваха две-три хиляди лева оборотни.

От банката казаха, че трябва да ми оценят апартамента, да го заложа и т.н. Направих всичко, отидох с документите и казах, че парите ми трябват утре, защото панаирът свършва.Инспекторът ми се изсмя така подигравателно, че аз просто си тръгнах.

Но господ гледаше и същият човек влезе след няколко месеца в затвора за далавери.

Но най-любопитният случай беше с един кредит от “Прокредит банк”. Един ден пазарувах в “Метро” и видях обява, че всеки редовен клиент може да ползва кредит за покупка на стоки в някакъв размер. Документите се изпращали по факса и разрешението се давало за 24 часа.

Не можех да повярвам, но реших да се пробвам – все пак ставаше дума за банка, създадена, за да подпомага дребния бизнес.

Взех една бланка от девойката, която пред “Метро” рекламираше услугата, звъннах на посочения телефон и оттам наистина ми казаха да попълна листчето и да го пусна по факса.

И зачаках парите.

След няколко часа се обади обаче някакъв кредитен инспектор и с тон, нетърпящ възражение, каза да го набера аз – за да не харчел за телефон.

Звъннах и получих следващата задача – на следващия ден точно в 9 часа да изпратя кола, която да го докара.

Дойде едни млад чиновник с плитка, започна да оглежда склада и да разпитва колко струват хладилниците. Казах ме, че това си е негов проблем. В крайна сметка ставаше дума за някакъв кредит от 1000 –2000 лева. Чиновникът поиска тогава да го закарам да види дали наистина имам апаратамент, както съм декларирал.

Казах му адреса – да ходи да го търси.

Човекът обаче не се отказа и разпореди да извикам жена си от София да се подпишела някъде. Казах му да ходи той да я търси.

Той обаче не се отказваше и да обяснява, че такъв бил редът – каквато и да е сумата.

На другия ден инспекторът ми се обади по телефона и с тържествуващ глас съобщи, че специално за мен са направили изключение и без да ми

посетят апартамента ми отпускат цели 512 лева кредит. Но от тях трябвало да се приспаднат някакви такси.

Благодарих им за доверието и учтиво  казах да го духат.

След което се обърнах към частни лихвари.

За тях – утре.




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. viovioi - *
22.10.2007 13:18
Ако "дебелия бизнес план" го пазите още сега е момента да се върнете в играта. Програми ФАР, САПАРД и Еврофондове искат да финансират хора с добри идеи. Толкова е хубаво това "светло бъдеще", че чак ми замирисва на онова, дето чакахме и недочакахме.....
цитирай
2. анонимен - Xexe
22.10.2007 15:34
Човече, наистина може да се заложат оборотни средства:) Нищо че се въртят постоянно:)
Занимавам се с юриспруденция в повече от една страна - навсякъде където съм работил, го има това:)
цитирай
3. анонимен - ха mi to bilo lesno a pyk az se byhta ...
22.10.2007 16:43
ха mi to bilo lesno a pyk az se byhta kato idiot
цитирай
4. анонимен - майтап бе уили
22.10.2007 16:44
майтап бе уили
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaprehoda
Категория: Бизнес
Прочетен: 9454955
Постинги: 999
Коментари: 6456
Гласове: 8615
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031