Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.06.2012 20:58 - ЗА ЛОШИТЕ МОМЧЕТА
Автор: zaprehoda Категория: Бизнес   
Прочетен: 7931 Коментари: 6 Гласове:
5

Последна промяна: 19.06.2012 20:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Като младеж през 60-те години имах две мечти, но и двете така си останаха нереализирани. Първата беше да се науча да свиря на китара и да направя група, втората – да стана лошо момче. Това с китарата е лесно обяснимо – беше времето на Бийтълс. Кога обаче реших, че трябва да стана лошо момче – не помня точно. Може би някаква роля е изиграла историята с Лалка. Лалка беше симпатично момиче, отличничка, сигурно тогава е била на 16 години. Една вечер Лалка не се прибра навреме. Даже изобщо не се прибра. В онези времена подобни събития се разчуваха бързо. Дойде милиция, цялата улица на спа от вълнение, какви ли не слухове се носеха цяла нощ. На другия ден по обед Лалка се появи жива и здрава. Скоро се разбра, че тя ходела с хулигана на махалата. И толкова била влюбена, че решила да прекара цяла нощ с него. На една полянка на Небет тепе. Изглежда влюбените не са си говорили само, защото според слуховете гърба на хулигана бил издран до кръв. От страст. „Пустата му Лалка!” – коментираха в махалата. Хулиганът скоро влезе в казармата и историята се забрави. А на мен никоя съученичка не ми обръщаше внимание – камо ли да ми издере гърба. Ясно беше, че момичетата повече харесват лошите момчета. С часове стоях пред огледалото и гледах лошо. Пристигах в училище начумерен и влачейки краката. Това се наричаше „суркане”. Скоро обаче отново си връщах естествения глуповат вид на отличник. В казармата вече един стар войник ми разкри, че само с поглед не става. Трябва да имаш голяма долна челюст, дрезгав глас и отдалеч да ти се очертава пакетът. Това с пакета може някак да се нагласи, дрезгавият глас може да се постигне с ледена михалковска сутрин, но мижавата ми брадичка нямаше как да се превърне в челюстта на Адриано Челентано, примерно.
Италианците даже имат точна дума за този тип физиономия - "машелоне".
Едно от първите ми гаджета уж беше интелектуалка и не признаваше мъже, които не знаят кой е Фелини и кой Антониони, докато един ден се загледа в един млад поет. „Ех, каква челюст има” – въздъхна тя. Люта завист ме обзе – този имаше хем брадичка поне три пъти по голяма от моята,  хем беше интелектуалец. След казармата вече се бях отказал да ставам лошо момче и късметът ми излезе веднага – в ролята на „момчето на кака”. Изглежда събуждането на майчинския инстинкт у по-големите мадами също водеше до известни успеха. Но това е вече друга тема. Образът на лошото момче неочаквано стана обществено признат. Писателят Александър Томов взе да пише за младежите от крайните квартали. И в българските филми неочаквано започнаха да показват добрите момчета – утрешните строители на социалистическото общество, като карикатури, а пример за подражание стана Иван Иванов от „Всичко е любов”. А Янина Кашева си беше досущ като нашата Лалка. На една запивка колежката, която седеше до мен, неочаквано реши да разкаже за своя първи брак, който по принцип криела. И тя била отличничка, и тя се влюбила в оставача и на всичкото отгоре се омъжила за лошото момче. Само че то се оказало наистина лошо и всяка вечер я млагтило – с повод и без повод. От пиянската изповед запомних само едно „И колкото повече ме биеше, толкова повече се влюбвах в него.” Най-зле завършиха тези, които искаха да се правят на лоши момчета, но не им идваше отвътре и не се отказаха като мен навреме. Много пушеха, много пиеха, не знам дали биеха жените си и повечето се поболяха млади... Скоро внук ми дойде с подарък – китара-играчка, която свиреше сама. Взех я, покълчих се малко пред огледалото и реших, че съм приключил и с тази мечта. Пък като ми се поиска да видя някое симпатично лошо момче, просто пускам новините по телевизията...  



Гласувай:
6



1. mominasylza - поздрав от Бавария
17.06.2012 22:33
Обожавам да ви чета! И всеки път когато мога минавам през блога Ви. Така успях да науча и доста неща ,които съм пропуснала от 89 година насам....жив и здрав и все така с остро перо.Поздрав и за съпругата Ви, като далечен детски спомен е останал в мен, екипът с Асен Агов/май беше/....колко отдавна беше това....поздрав
цитирай
2. анонимен - Ти поне си добро момче,авторе!
18.06.2012 16:42
И слушаше,и папкаше по време на комунизма,и парички лапкаше от "милиарда",и от хонорарчета от мръсните комунисти,ама и ти беше член на БКП,и партиен секретар беше,и директор на телевизията беше.Сетне стана седесар,после гербер,ама онова Тотювото ти спря мангизите,та взе да рипаш и срещу тях...Въобще-чист,ЧИСТ човек си ти,авторе,и добре,че има десетина баби и три дядовци да ти се радват,че иначе резил,та резил...
цитирай
3. proximus - анонимчо, ако беше почел малко п...
24.06.2012 09:15
анонимчо, ако беше почел малко повечко назад щеше да знаеш, че авторът е всичко друго, но не и фурнаджийската лопата на властимащите.
А това с харесването на "лошите момчета" си е вечна тема. И днес ги харесват, но някъде малко преди 30-така им минават на повечето жени мераците по тях. Само дето днес да си лошо момче е много по-лесно от колкото преди.
Много по-лесно, от колкото да си добро момче и да играеш и успяваш по правилата.
цитирай
4. lisa19 - Здравей Евгени.
25.06.2012 19:14
Хм. С така наречената "Лалка" бяхме в един клас. Освен това Евгени, не бъди толкова скромен. Ами аз бях една от многото, която бeше луднала по тебе.Извинявай и дано истината която казах, промени поне малко думи от рода: "...А на мен никоя съученичка не ми обръщаше внимание..." Такива ми ти работи. :P
цитирай
5. анонимен - Ей,застаряващ палавнико!
26.06.2012 11:47
Недей да си пишеш"машаллах"коментарите като този на"лиса 19",че ще го прочете жена ти и ще ти гледам сеира кой ще ти пере гащите...
цитирай
6. анонимен - ...голям процент от коментиращите са сбъднали мечтата си за "тъпо момче...
03.07.2012 19:52
Евгений, не знам дали си сбъднал мечтата си за "лошо момче", но определено голям процент от коментиращите са сбъднали мечтата си за "тъпо момче" и то без никакви усилия, явно им е генетично заложено. Направо могат да бъдат съдени за "тъпота с взлом"!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaprehoda
Категория: Бизнес
Прочетен: 9457546
Постинги: 1000
Коментари: 6456
Гласове: 8615
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031