Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2019 21:44 - Едно изкуство
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1052 Коментари: 1 Гласове:
10

Последна промяна: 19.09.2019 09:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Едно изкуство / One art
Изкуството да губиш се съумява лесно - толкова много неща са предвидени за губене, че когато изчезнат, липсата им не е непременно катастрофа.
Губете нещо всеки ден. Приемете загубата на връзката ключове, пропиленият час... Изкуството да губиш се съумява лесно.
Учете се да губите по-далеч, да губите по-бързо: имена и места, докъдето сте искали да пътувате. Нито една такава загуба не е катастрофална.
Изгубих часовника на майка си. И виж! Последната, или предпоследната от три обични къщи. Изкуството да губиш се съумява лесно.
Изгубих два любими града, няколко царства, които притежавах, две реки, цял  континент. Липсват ми, но не е фатална загуба.
- Дори да те загубя (усмихнатият глас, жестовете, които толкова обичам)   Не бих излъгала. Очевидно е - изкуството да губиш се съумява лесно.
Въпреки че може да изглежда (Напиши го!) като пълна катастрофа.

Елизабет Бишъп/
Elizabeth Bishop 






  The art of losing isn’t hard to master; so many things seem filled with the intent to be lost that their loss is no disaster.   Lose something every day. Accept the fluster of lost door keys, the hour badly spent. The art of losing isn’t hard to master.   Then practice losing farther, losing faster: places, and names, and where it was you meant to travel. None of these will bring disaster.   I lost my mother’s watch. And look! my last, or next-to-last, of three loved houses went. The art of losing isn’t hard to master.   I lost two cities, lovely ones. And, vaster, some realms I owned, two rivers, a continent. I miss them, but it wasn’t a disaster.   —Even losing you (the joking voice, a gesture I love) I shan’t have lied. It’s evident the art of losing’s not too hard to master though it may look like (Write it!) like disaster.  



Гласувай:
10



Следващ постинг
Предишен постинг

1. marrta - КОгато Елада срещне Пиньо / Хелена Окоренко
23.11.2019 15:04

По твоите пясъци има от моята кръв
еднакви са ни калъпите Йоргос
и двамата сме достатъчно лоши
за да се обичаме
далеч
далеч от добрите мъже и жени
които не заслужават такава съдба
далеч от здравите семейства
в които съпругите поливат вечер на мъжете си
обкрачили широките им гърбове с фустите си
в които съпрузите повеждат жените си към шатрата
с ръка на кръста им и онзи поглед
за да удавят деня в най-сладкото

в които децата имат двама родители
а не изникват от люлки по дърветата
повити до ушите
с космическа самота

далеч
да не заразяваме живота им
да не клатим градежа-
тук жената ляга под мъжа
така е било и така трябва да остане…


Да бягаме Йоргос
ти си ми основата
на твойте рамене искам да легна
и да забравя че го има времето
под мен да се стеле светът
такъв какъвто мога да го понеса
Да се примиря искам
в ръцете Ти
че всеки път ще почвам отначало
че животът ми е змия захапала опашката си
а аз съм Хрисула-
детето момичето и жената
всичките събрани и разделени
толкова Твои колкото чужди
защото аз се храня с тебе Йоргос
обичам те и затова сме във война



да бягаме ти казвам облак мой
а още вися обесена на същия клон

Тежи ми мъдростта на поколенията
знаеш нали- искам да я /на/пусна
и да съм само дивата Хрисула
със синьо в косите
и пролет в пазвата
да не владея каракачанската кръв
и тя да не ме владee
да премина баирите Йоргос
оттатък полето
и да не се страхувам
защото домът ни е в мен

Да ти разкажа ли
как погледнах в очите на Сируи
без страх
и видях стъклената майка да пристига по пълнолуние
понесла всичко в двете си ръце
всичко моя любов
защото Бог е малък
колкото най-дребното цвете
и къде другаде бихме могли да го открием
ако не тук
на тази поляна
под главите на слънчогледите?

Не ме питай
защо наровете ми говорят
нито какво искам да намеря
във вимето на всяка следваща овца-

не ми трябва паша пастирю мой
защото доволните и ситите
режат крилете си

не търся Рай
/не търся ли/-
той струва скъпо
а малкото което имаме
е всичко

не искам любов- тя се съдържа в себе с
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1754261
Постинги: 575
Коментари: 3426
Гласове: 11577
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031