Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.01.2008 11:18 - КОМЕНТАР ЗА КОМЕНТАРИТЕ
Автор: zaprehoda Категория: Бизнес   
Прочетен: 4126 Коментари: 4 Гласове:
0



Много мразя да се дообяснявам. Кой каквото си е надробил – да си го сърба.

Това е и една от причините да избягвам да отговарям на критиките – и на справедливите, и на несправедливите.

А да откликвам на всяка похвала с “Благодаря ти, миличко”, както правят някои популярни блогърки, ми се струва глупаво.

В същото време някои читатели задават резонни въпроси или искат някакво доуточняване, и би било признак на лошо възпитание да ги подминавам. Затова обещавам в събота или неделя – когато имам повече време, да се опитам да вляза в някакъв диалог поне по повод написаното през последната седмица.

Преди конкретните “коментари по коментарите” искам да благодаря на всички, които с конкретни преживени истории ми помагат да сглобим пъзела на Прехода.

Мисля, че това е най-важното – а не голословните оценки за написаното.

Не че някои от тях са нелицеприятни – аз съм свикнал да понасям всякакви ругатни, даже се радвам на тези, които са интересно поднесени

През последните седмици получих много интересни детайли към картинката, която се опитвам да нарисувам. Даже т.н. “милиционерка от Монтана”, която обикновено коментира прибързано, ми изпрати безценно описание на далаверите в една област, с която не бях запознат. Благодаря й специално.

Не знаех нищо и за непубликувания разказ на Хемингуей за руснаците в Испания, за унищожаването на турските войници след боевете на Шипка, за слабостите на скандинавските жени и за много други неща, които научих от вас

Надявам се ако наистина утре този блог  се появи на “хартиен носител”, няма да имате нищо против в изданието да се включат и най-интересните коментари.

Те са безценна част от описанието на времето.

1.И така – един читател преди време попита дали би могъл да види нещо от филмите и интервютата, които описвам. Може би има предвид интервюто с бай Хасан – тъста на Том Хенкс. То се пази, и други неща – далеч не всички, се пазят, така че мога да направя копие и да го пратя. Само ми пишете. За единични поръчки – безплатно.

2.VMITKOV ме пита “какво съм отхапал от БНТ?”.

БНТ ме храни 15 години – мисля, че не е малко. Там продължават да работят  много мои приятели – да са живи и здрави. Малко ми е мъчно обаче, когато гледам как хората от нашата телевизия работят три пъти повече от своите колеги в БНТ и получават по-малко пари. Нещо повече - от техните данъци - в някаква степен, се издържат кадрите на БНТ. Това е цялото ми отношение към националната телевизия. И нямам никакво намерение да “отхапвам”. Цялата работа е в това, че като общество ние не сме узрели да си направим сметката как, кой и с каква цел трябва да се харчат нашите пари.

3.В един от коментарите през седмицата съм призован да посоча “…една личност, след която безрезервно бихте тръгнали”.

Признавам, че това е тема, над която дълго време разсъждавам.

Можем да я наречем “кризата на авторитетите”.

Отговорът ми е – НЯМА ТАКАВА ЛИЧНОСТ.

Това е и лошо, но и добро.

Не всеки народ може да роди Махатма Ганди. А може би не е нужно.

В годините на Прехода възлагахме надежди поне на няколко души и останахме излъгани. Може би не натам пътят. По-добре е –според мен,  не да търсим след кого да вървим, а да се организираме така, че като общество да сочим посоката на нашите избраници и когато те свърнат от нея, да ги ритнем отзад и да ги върнем в прави път.

По-скоро ми е мъчно, че не мога да видя хора на духа, които да бъдат морален коректив на властта със своя морал и неподкупност. Вижте само комитета от интелектуалци, събран около президента Първанов – бихте ли тръгнали след тях?

4.По повод заявеното от мен – малко лекомислено, че мога да намеря пет вида работа за пет лева.  По два часа на ден. Сещам се само за две неща – чистене и дешифриране на предавания. От ДВД на компютър. Който иска – да пита.

5.Един читател ме прикани да не бягам от маркираната само тема за икономисването на данъци.

Едва ли ще кажа нещо ново.Това го знае всяко дете – както се казва.

Има обаче една голяма тайна, до която не мога да стигна сам – много е на високо. Става дума за създадените от самата власт – в различни периоди, схеми за източване на ДДС. И за преливането му в партийните каси. Който знае нещо – нека да пише. Аз веднъж се хванах последен на това хоро и се опарих.

6.Alvarez ме пита в петък дали да се говори просто и разбираемо като Сталин, както споменавам, е добро или лошо?

На пръв поглед е добро – защото има хора с ограничен интелектуален потенциал и трудно могат да се ориентират в някои по-сложни проблеми.

В същото време обаче всяко опростяване съдържа доза манипулация.

Всекидневно се срещам с хора, надъхани от това, че медии или политици са им дали в опростен вид една или друга теза. Особено когато това е гарнирано с посочването на конкретен враг.

Не мога да се сетя съвременен проблем, който да има еднозначно решение. Всяко нещо си има “плюсовете” и “минусите”. И от тяхното противоборство /в диалектиката това се нарича “единство и борба на противоположностите”/ се ражда истината. И се трасира пътят на човешкото развитие.

Опитвам се да се пазя от категорични оценки.  Преди тях трябва да минем през познанието. Затова подминавам със снизхождението тези коментари, в които се раздават присъди от последна инстанция. И то преди да се научим къде трябва да има запетайка и къде да няма.

Така че – извинявам се за онези пасажи, където се опитвам да насадя свои мнения и оценки.

Не ми вярвайте! Опитайте се сами да стигнете до истината. Но не на база заклинания, прочетени във вестниците или чути по телевизията.

До истината се стига с много четене. Днес и със сърфиране.И на първо място с вглеждане в обикновените хора и с вслушване в гласа им.  И все пак се стига само донякъде.

Шукшин май беше писал, че истината е на дъното на морето.

А ние гребем от това море с лъжици и чаши.

Всъщност и аз, и вие, май  това се опитваме да правим – капка по капка да се приближим до истината, която няма да достигнем никога…

 

 

 

 




Гласувай:
0



1. анонимен - До автора,
28.01.2008 00:49
Г-н Димитров,
аз съм тоя, който питаше за филма с тъста на Бай Хасан. Искрено се радвам че желаете да споделите този материял, но за съжаление май възниква еднн проблем. Аз живея в Канада и пращането на филма по пощата определено ще е скъпо. Има ли някаква възможност да пратите материяла онлайн?

Поздрави,
Васко
цитирай
2. vmitkov - Един от най-добрите Ви постинги!
29.01.2008 15:16
Уважаеми г-н Тодоров,

Винаги когато има обратна връзка е полезно - и за Вас, и за читателите Ви. Макар че не винаги е приятно!

Съжалявам, че не сте ме разбрал правилно, цитирайки един мой коментар за гяволите. С отговора си в т. 2 на този мой коментар Вие всъщност потвърждавате моето предположение, че гяволите не са Ви дали нищо особено от голямата торта. Защото заплатата е малко възнаграждение за усилията, които полага човек, както и за знанията и уменията, които има. А от постингите Ви до сега аз стигам до извода, че Вие сте човек, който е заслужил заплатата си в БНТ.

Ако обаче мислите, че БНТ Ви е хранила, а не Вие сте си заслужил заплатата - това е вече друга работа.

Тъй като аз съм от поколението, което плати най-високата цена за този "преход", което си е чиста проба ограбване, тоест ловене на риба в мътни води, съм силно съпричастен към всичко, което пишете за тези времена.

Но, гледайки от разстоянието на времето и с мъдростта, която натрупах през годините, стигам до извода, че на управниците на съвременна България хем им се иска, хем им не стиска да се впуснат сериозно в частния бизнес. Не че нямат такъв, но той определено не е серозен, даже бих го определил по-точно като мафиотски. За това и не искат да се пуснат от властта и да заплуват самостоятелно в океана на бизнеса. А това е така, защото всички управници на България от 1944 година насам не могат и не са създали нищо сами - те са едни обикновени некадърници и негодници. И единственото, което могат да правят е да крадат и да делят с по-силните, за да продължат да крадат.

Като пиша за сериозен бизнес имам пред вид такива достойни българи, творци и бизнесмени като Румен Антонов - създател на уникална автоматична скоростна кутия за автомобили. Или едно младо момче като Мики Механджийски, който прави външния дизайн на много модели джиесеми на Нокиа. Или един великолепен артист като Климент Денчев. И като много други кадърни и достойни българи, които нямат нужда да крадат, за да са богати, просто защото те са си богати - на знания, умения и морал. На такива хора им трябва само едно - подкрепа от страна на държавата. Но управниците на България - от 1944 година насам - не могат да оценят такива българи и гледат да ги потискат просто защото за тях няма да има толкова голямо парче от баницата.
цитирай
3. анонимен - Все пак
30.01.2008 08:21
Все пак спомените са малко едностранчиво представяне на миналото.
Пишете как сте си общували с Петър Стоянов, но не пишете защо той загуби изборите през 2001 г. и каква е вината на хората около него, на него самият и на Първанов.
Пишете за "Адрес 4000", но по спомени на Пенчо Ковачев, той има съществена роля за тази рубрика в "Поглед".
Моля, пишете и за не толкова приятните неща, за да бъдат спомените Ви по-правдиви.
цитирай
4. анонимен - До Автора
06.02.2008 14:22
г-н Димитров,

аз по принцип се интересувам от видеообработка - споменавате "Сещам се само за две неща – чистене и дешифриране на предавания. От ДВД на компютър. Който иска – да пита."
В един от предишните ми коментари споменах, че съм работил в ТОП ТВ и сега това ми остана като хоби.
Моля Ви за малко повече информация.

Благодаря предварително.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaprehoda
Категория: Бизнес
Прочетен: 9502110
Постинги: 1026
Коментари: 6462
Гласове: 8631
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930