Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.09.2016 10:54 - НОВОТО СЪБИТИЕ НА ВЕКА
Автор: zaprehoda Категория: Бизнес   
Прочетен: 2793 Коментари: 1 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
От репортажите от „тапите” на гръцката граница и пред столицата,  започна  да ни става байгън, та трябваше да се появи ново световно събитие. Слава богу, дойде тъкмо навреме. Под формата на едно нахапано кюфте. Кюфтето обиколи повечето български медии, които започнаха да преразказват, както често става, това, което са чули или видели от първите  – само и само да са в крак с обществените вълнения. Нещо като свинската опашка на Перата. Раздвижи се и държавата, която организира светкавични проверки и издаде солени глоби – за утешение на жадуващата кръв тълпа. Какво толкова е станало? Вчерашни кюфтета се предлагат къде ли не. И аз някой път намирам в хладилника нахапани кюфтета отпреди 5 дни, но не ги хвърлям. Преди две седмици ядох в крайморско заведение вчерашни пържени кюфтета, залети с кетчуп и това ни беше поднесено като „кюфтета с доматен сос”. Нищо не казах – за три лева и на това бях доволен. В Пловдив още си спомнят как в Тримона са сервирали на  руските туристи кренвирши, вдигнати от мръсния под – една топла вода отгоре и чиниите влизат обратно. Вчерашни храни предлагат днес и петзвездни хотели, камо ли този тризвезден – не знам защо медиите бяха решили, че три звезди означават върха на лукса. Напротив – това е практически долната граница. Откъде знам за петзвездните. Един приятел се занимава със софтуер за хотели. И от него съм чувал, че възложителите искали опция за обратно вкарване на останалата храна от ол инклузива. Разликата е, че при обратното вкарване има строг контрол. И не всичко се вкарва обратно, разбира се. В случая с кюфтето  някой недоспал муньо не е упражнил както трябва задължителния фейс контрол върху храната.  Или нарочно си е затворил очите, за да си отмъсти на чорбаджията, защото му бави заплатата. И сега се радва на отмъщението – 30 бона глоба. Някой да не си помисли, че чорбаджията бълха го ухапала. Ще извади 30-те хиляди от швейцарските си сметки и ще забрави. Не, тези 30 хиляди ще бъдат избити от следващите клиенти. Събитието на века бързо ще бъде забравено – то и без това никой не разбра името на хотела, и догодина пак ще бъде пълно. Е, няма да има нахапани кюфтета, но ще има „щипани” – от две ще правят три. И каймата няма да бъде от месо, а от диафрагми, примерно. Служителка във фирма за доставки на местни продукти ми призна тези дни, че получавали от морето заявки от типа „искаме кюфтета на цена не по-висока от 13 стотинки”. Тук стигаме до следващия въпрос – защо е този стремеж да се влагат най-евтините продукти? За да се извлекат милиони? И пак стигаме до сиромашията, като основна движеща сила на живота в България. Почивка в тризвезден хотел на южното Черноморие излиза в пъти по-евтино от почивка в Гърция или Турция. Освен това конкуренцията в този сегмент по отношение на цените е жестока. В разните сайтове, предлагащи „най-добрите оферти”, очевидно има цени, които са под себестойността. Но защо никой журналист не се рови в тази материя – как за 29 лева, примерно, получаваш спане и ол инклузив? Хотелиерите са принудени да се включват в тази игра на надцакване, защото тя е преди всичко реклама и в повечето случаи запълва хотела. Временно обаче. А за да се покрият след това загубите, се включват вчерашните кюфтета и непраните калъфки. Икономия от всичко. Има, разбира се, някаква граница на икономиите. Един управляващ собственик, да го наречем, никога не би допуснал да се излага по този начин. Но собствениците много често са просто инвеститори с незнайно как спечелени пари, назначили някакъв управител по критерия „само да не ме краде” и чакащи септември да броят печалбата. С надеждата, че за един сезон ще забогатеят. Да сте чували световните вериги да се натискат да купуват или строят хотели на нашето Черноморие? Не, и това е един от големите проблеми. Ако се издъни един техен хотел, това е трагедия за цялата верига. Световните вериги не идват на нашето море, защото знаят, че ще трябва да влязат в конкуренция с хотели, зад които стоят сегашни или бивши полицейски шефове, магистрати, министри, кметове и т.н. Случайни хора, които не разбират от този бизнес, но държат властта и могат да ти направят мръсотия. Един ресторант или магазин, който не е на морето и работи 12 месеца, не може да си позволи системата „карай да върви”. На морето обаче системата е друга – днешните клиенти няма да дойдат повече, но следващия сезон ще пристигнат други балъци. Единственият регулатор е пазарът – а не глобите. Но за да има пазар, трябва да има обществено мнение. И място за превръщането му в публично. Ако искам да отида в хотел в Турция, намирам сайт на руски с десетки мнения. И си правя изводите. Това, че потребителите на нахапаното кюфте не са се мълчали и са имали късмета да стигнат до национална медия, създаде Голямата новина. Хотелът няма да бъде запомнен, но сега всички ще знаят, че най-лошата дестинация е Черноморец. И целият курорт вероятно ще си изпати. Отделен въпрос е, че дебатът за качеството на услугите, се води без конкретни имена – особено по телевизиите. Защото всяко име на хотел или ресторант – ако не се свързва с нахапани кюфтета, кървави калъфки или хлебарки, може да се изтълкува като реклама и да доведе до глоби, започващи от 3 000 лева. Така че на нашия екран може да разгледате надълго и нашироко какво предлага хотела „Тадж махал”, но не и „Мурите бийч”. Сигурно на стотици места летуващите ядат некачествена храна, но от това събитие не стават. Е, скоро имаше аналогичен случай с хотел на Ветко Арабаджиев. Само че там веднага се намесиха адвокатите на фирмата. Медиите знаят, че могат да бъдат подведени от случаен сигнал и да ги посетят адвокати. Само че един тризвезден хотел едва ли има добри адвокати. Освен това Ветко е пловдивчанин, купил един от символите на столицата – Японския хотел. И това трудно ще му бъде простено. Ще го бият с повод и без повод. В един от най-добрите петзведни хотели на Слънчев бряг съм виждал цяла стена с грамоти, от които научих, че тук се е провел тенис турнир за журналисти. Победителите бяха известни имена – включително собственици на медии. Та са изкарали една хубава безплатна почивка тук, получили са награди на всичкото отгоре. Та за този хотел не съм чул една лоша дума, само добро. Не съм и срещнал някой да пита защо пред него има паркирани червени ферарита на хора, които трябва да са в ареста. И кой въобще е реалният собственик? И колко от клиентите идват с охраната си? Когато имаш клиенти, които идват с охраната си и с ферарито си, смееш ли да им пуснеш нахапано кюфте? Ако си прост човек, случайно попаднал тук, и решиш да пишеш за нещо до някоя медия, дали ще ти обърнат внимание, ако собственикът на медията обича да играе тенис тук? Уви, кюфтето е вече почти изядено. Търси се следващия частник -изедник…                



Гласувай:
5



1. анонимен - Поздрави за поста!
10.09.2016 20:01
Ние затова почиваме в Гърция. Българското Черноморие се стопанисва от мутри, а ние не желаем да ги храним. Между другото, мой познат ми сподели, че в разгара на сезона е било пълно с празни стаи, които са чакали наемателите си.
И когато имаш конкуренция като гръцкия туризъм, ясно е, че не издържаш. След година-две, най-малко 5, вече няма кой да храни такива хотелиери, които просто искат да ти оберат парите, без да ти дадат нищо в замяна.
Поантата за журналистите и хотела е много точна.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zaprehoda
Категория: Бизнес
Прочетен: 9457049
Постинги: 1000
Коментари: 6456
Гласове: 8615
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031